IMPROVING REMOTE BANKING SERVICES – PROMOTING OPTIMAL CUSTOMER SATISFACTION
Keywords:
banking services, blockchain, chatbots based on artificial intelligence, MFAAbstract
This article discusses issues related to the strategy of improving banking services and increasing customer
satisfaction. The focus is on technological advancements, personalized experiences, effective communication, reliable
security measures, and sustainable practices. It also analyzes key areas where improvements can be made, and offers
insights into how banks can leverage technology, facilitate personalized interactions, optimize communication,
enhance security, and ensure resilience to create a more enriching banking experience for customers.
References
Лаврушин О.И. Деньги, кредит, банки.Учебник – М., 2009.
Егоров В., Романов А.В., Романова В.А. Маркетинг банковских услуг. – М., 1999.
Иванов А.Н. Банковские услуги: Зарубежный и российский опыт. – М.: Финансы и статистика, 2002. – 176 с.
Спицын И.О., Спицын Я.О. Маркетинг в банке.Тернополь АО Тернекс, 1995. – С. 303.
Уильямс, Дэвид. «Чат-боты и виртуальные помощники: революция в обслуживании клиентов в банковском секторе». Международный журнал маркетинга и управления взаимоотношениями с клиентами, том. 22, нет. 4, 2021, стр. 301–318.
Каримова А. М. Анализ и трансформация финансового рынка банковских услуг в новом Узбекистан //Архив научных исследований. – 2022. – Т. 2. – №. 1.
Tursunov Faridun Mustafoyevich. (2023). Opportunities for remote banking services to grow in republic of Uzbekistan’s commercial banks. Galaxy International Interdisciplinary Research Journal, 11(11), 4–7.