IMPROVING REMOTE BANKING SERVICES – PROMOTING OPTIMAL CUSTOMER SATISFACTION

Authors

  • Karimova Aziza Makhomadrizoevna Samarkand Institute of Economics and Service
  • Tursunov Faridun Mustafoevich Samarkand Institute of Economics and Service

Keywords:

banking services, blockchain, chatbots based on artificial intelligence, MFA

Abstract

This article discusses issues related to the strategy of improving banking services and increasing customer
satisfaction. The focus is on technological advancements, personalized experiences, effective communication, reliable
security measures, and sustainable practices. It also analyzes key areas where improvements can be made, and offers
insights into how banks can leverage technology, facilitate personalized interactions, optimize communication,
enhance security, and ensure resilience to create a more enriching banking experience for customers.

Author Biography

Karimova Aziza Makhomadrizoevna, Samarkand Institute of Economics and Service

Innovatsion iqtisodiyot - ilmiy-amaliy elektron jurnal.
Jurnal O'zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi huzuridagi Axborot va aloqalar agentligi tomonidan 2023-martda 10-martda 068055-raqam bilan ro'yxatga  olingan.

References

Лаврушин О.И. Деньги, кредит, банки.Учебник – М., 2009.

Егоров В., Романов А.В., Романова В.А. Маркетинг банковских услуг. – М., 1999.

Иванов А.Н. Банковские услуги: Зарубежный и российский опыт. – М.: Финансы и статистика, 2002. – 176 с.

Спицын И.О., Спицын Я.О. Маркетинг в банке.Тернополь АО Тернекс, 1995. – С. 303.

Уильямс, Дэвид. «Чат-боты и виртуальные помощники: революция в обслуживании клиентов в банковском секторе». Международный журнал маркетинга и управления взаимоотношениями с клиентами, том. 22, нет. 4, 2021, стр. 301–318.

Каримова А. М. Анализ и трансформация финансового рынка банковских услуг в новом Узбекистан //Архив научных исследований. – 2022. – Т. 2. – №. 1.

Tursunov Faridun Mustafoyevich. (2023). Opportunities for remote banking services to grow in republic of Uzbekistan’s commercial banks. Galaxy International Interdisciplinary Research Journal, 11(11), 4–7.

Published

2025-06-19

How to Cite

Karimova Aziza , M., & Tursunov Faridun , M. (2025). IMPROVING REMOTE BANKING SERVICES – PROMOTING OPTIMAL CUSTOMER SATISFACTION. THE INNOVATION ECONOMY, 1(05). Retrieved from https://ojs.qmii.uz/index.php/ej/article/view/1000

Issue

Section

MOLIYA, KREDIT VA INVESTITSIYA